Sayfalar

Site İçinde Ara

Tüketici Hakem Heyeti Kararı Nasıl İcraya Konulur Yeni Tüketici Kanunu ve Uygulamaları İle Neler Değişti Tüketici Davalarında Belirsiz Alacak Meselesi Bıktıran SMS Reklamlarını Şikayet Edebilirsiniz Bizi Facebook ve Twitter'dan Takip Edebilirsiniz Bize Yazın Cevap Verelim

28 Aralık 2014 Pazar

Elektrik faturasında sinsi oyun



Bazı elektrik dağıtım şirketlerinin fatura kesim tarihlerinde gün kısaltmasına giderek vatandaşı mağdur ettiği ortaya çıktı. Bir aylık tüketimin faturalanması gerekirken, bazı dağıtım şirketlerinin 20 günlük tüketimi faturalandırması nedeniyle, aybaşında maaşını alanların gecikme cezası ile karşı karşıya kaldığı belirtildi.

Ortalama bir tüketimde vatandaş faturasını zamanında ödemediği için faizi ve açma kapama bedeli ile yaklaşık 21 TL ödemek durumunda kalabiliyor. Bilinçli Tüketiciler Platformu Sözcüsü Mehmet İmrek, bir aylık tüketim faturalanarak aboneye 10 gün sonra ödemesi için tebliğ edilmesi gerektiğini belirterek, “Dolayısıyla bir aydan önce tüketim miktarı fatura edilemez. Ayrıca mevzuat son ödeme tarihi geçtiği halde ödenmeyen faturaların aboneye son ödeme tarihinden sonra 5 gün içinde kesme ihbarının yapılmasını ve 10 gün içinde ödenmesi hususunda bildirimde bulunulmasını belirtmektedir. Buna rağmen elektrik kesme ihbarı son ödeme tarihi geçtikten 2 gün sonra yapılmaktadır ki bu da yine başka bir hukuksuzluktur” diye konuştu.


Peki, mevzuat ne diyor;

“Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği, RG. 8 Mayıs 2014 Sayı:28994) Tüketim miktarının tespiti başlıklı madde11/b-(1): “Tüketicinin tüketim dönemi, BİR AYDAN AZ OLMAMAK ve bir yılı geçmemek üzere, görevli tedarik şirketi tarafından belirlenir.” Hükmündedir.

Bu mevzuata rağmen hukuksuz ve haksız bir uygulamayı kendinde hak gören elektrik tedarikçisi şirketlere EPDK’nın artık bir dur demesi şarttır. Hatta kanun yapıcı kanunda yeni düzenleme yaparak hukuksuz uygulama yapan şirketlerin lisanslarının iptal edilmesi konusunda hüküm getirmelidir.

Bazı şirketlerin uygulamaya koyduğu gün kısaltmalı faturalama uygulamasıyla tüketicilerin haksız ve hukuksuz olarak mağdur edildiğini iddia eden İmrek “CLK Boğaziçi Elektrik Perakende A.Ş'den gelen faturaların son ödeme tarihi 23 veya 24 Aralık olarak belirtilmiştir. Ödemelerini maaşın alındığı tarihe göre ayarlayan çalışan ve emekliler bu uygulama ile faturalarını zamanında ödeyemeyerek gecikme faizi ödemek ve açma kapama cezası ödemekle karşı karşıya kalmışlardır” dedi.

Mağduriyet giderilmeli

Tüketicilerin mağduriyetlerinin giderilmesi gerektiğine dikkat çeken İmrek “Tüketicinin temel ihtiyacı olan elektrik, vatandaşa gün geçtikçe pahalı bir ihtiyaç haline gelmekle kalmamış, yapılan gizli zamlarla faturalar kabararak kayıp kaçak bedeli ve diğer haksız ücretlendirmeler ile mağdur edilmektedir. Derhal bu hukuksuzluğa bir son verilmelidir” değerlendirmesinde bulundu.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Güvenli İnternet İhbar

FLAŞ... FLAŞ... FLAŞ... TURKCELL'E YARGI ŞOKU..!

Tüketici Hukuku Akademisi

Yorum Ekle



Tüketici Hukuku Akademisi

BİLGİ: CEP TELEFONU VEYA E-POSTA ADRESİNİZE GELEN "DOSYA MASRAFI VE KREDİ KARTI AİDAT KESİNTİLERİNİ GERİYE DOĞRU 10 YIL OLARAK ALIYORUZ" ŞEKLİNDEKİ SMS, MAİL VE SESLİ ÇAĞRILARA İTİBAR ETMEYİNİZ... BU BİR DOLANDIRICILIKTIR!!!

Yorum Ekle

ip adresi

Paylaş- Twitle-Mail- Yazdır-Ekle

Tüketici Hukuku Akademisi Gadgets